Last weeks in India.... - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van isahlorena - WaarBenJij.nu Last weeks in India.... - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van isahlorena - WaarBenJij.nu

Last weeks in India....

Door: Isah&Lorena

Blijf op de hoogte en volg isahlorena

06 Juli 2014 | Nepal, Pokhara

Hallo Allemaal,

Geweldig is het als je ergens in een plaats aankomt waar je meteen een goed gevoel bij hebt, dit was Bhagsu (Dharamsala) voor ons.
Een klein plaatsje in de bergen waar een artistieke sfeer hangt, vooral veel Israëliërs, kunstenaars en muzikanten. Kortom er hing een geweldige sfeer, waar wij ons meteen thuis voelden.
Na een goedkope, mooie en goede kamer gevonden te hebben zijn wij dan ook meteen eropuit gegaan. Al heel snel kwamen wij mensen tegen die we in Goa hebben leren kennen, dit was dan ook een mooie gelegenheid om met zijn alle een biertje te gaan drinken. Zo kwamen wij bij Music café terecht, een geweldige en zeer muzikale plaats met een geweldig uitzicht over de bergen. Dit was 1 van de cafés waar kunstenaars en muzikanten alle vrijheid hadden om hun creativiteit te vertonen. Hier hebben wij dan ook ettelijke uurtjes doorgebracht en genoten van alles dat zich daar afspeelden en weer een hele hoop nieuwe mensen leren kennen. Op vrijdag de 13e juni zijn wij natuurlijke met wat nieuwe vrienden 'ons oranje' gaan bewonderen, op een zeer groot scherm in een overvolle kroeg. Wij waren maar met een handje vol Holland supporters (althans in't begin), om ons heen werd dan ook stevig op Spanje gewed. Maar naar verloop van de 2e helft begonnen steeds meer mensen uitbundig voor Nederland te juichen. Geweldig om meegemaakt te hebben. Iedereen was het er over eens dat wij verdiend gewonnen hadden. Verder hebben we een hoop gewandeld en een hoop prachtige uitzichten, watervallen en natuurschoonheden gezien. Wij zijn na 8 dagen ons zeer geamuseerd te hebben(een echte aanrader), vertrokken naar Manali. We zijn op zondagavond 15 juni om 20.30 uur met een minibus gereisd. We zijn om 4.30 uur aangekomen op het busstation in New Manali. Vanuit daar zijn wij met een jeep naar Old Manali gegaan samen met Travis een vriend die we uit Bhagsu konden. Om op dit tijdstip een kamer te zoeken is dan ook een echte uitdaging, ook omdat er 3 dagen later een groot trance festival zou plaatsvinden. We hebben dan ook een aantal uren rondgelopen, op verscheidene plaatsen gevraagd, maar het was of al vol of te duur. Nadat ons dan ook met zijn 3-en langzaam de moet in de schoenen begon te zakken en we ergens op een muurtje zaten te dubben, passeerde er een lokaal meisje die ons vroeg of we opzoek waren naar een kamer. Het was al de inspanning waard, want uiteindelijk hadden wij ons absoluut geen betere kamer kunnen wensen in Manali en werden we iedere morgen wakker met een prachtig uitzicht.
Net zoals in Bhagsu hebben we hier ook mooie wandelingen gemaakt, genoten van de natuur, watervallen en prachtige uitzichten. 1 van de dingen dat Manali dan ook apart maakt is dat er overal in de natuur gewoon wietplanten groeien, leuk om te zien. Op een avond dat we ergens waren aan het eten en voetbal waren aan het kijken, kwamen we Max en JJ tegen 2 jongens waar we in Goa mee gefeest hebben. Dit was ook weer een leuke hereniging. Na weer een paar dagen samen te hebben doorgebracht besloten wij dan ook om samen naar het festival te gaan.
Het festival vond plaats tussen de bergen in een vallei langs een rivier, een geweldige festivallocatie. Net zoals de locatie, waren de mensen, muziek en sfeer geweldig. Helaas waren de aanliggende dorpen en politie er niet zo blij mee. De politie is dus ook gekomen en nam alle alcohol in beslag, op dat moment werd dan ook de muziek gestopt. Toen de politie vertrok zou het festival ook weer gewoon verder gaan, helaas viel alles letterlijk en figuurlijk in het water, want het begon te stort regenen. Na 2 uren schuilend te hebben gewacht, hopende dat het feest weer zou beginnen, kwam om 21.30uur iemand van de organisatie ons allen vriendelijk vragen om te gaan, want t was helaas echt voorbij. Omdat op dat moment iedereen vertrok was er voor ons geen taxi meer te krijgen. Het was te ver om terug te lopen (20km), dus besloten wij maar om te liften. Gelukkig verliep dit voor ons voorspoedig en al snel stopte er voor ons een grote truck die ons 5 mee naar Manali nam. Dit was een echt lokaal Indiaas bergritje en hebben soms ons hart vastgehouden haha. Op 21 juni zijn wij met de nachtbus naar Delhi gereisd om vervolgens op 22 juni het vliegtuig naar Kathmandu/Nepal te pakken.

Helaas zit onze tijd in India erop. Na een tijd van 3 maanden van zuid naar noord te hebben gereisd hebben wij meer dan 5500 km afgelegd. En nog steeds niet alles gezien. Zoals veel mensen zeggen: U love it or U hate it.
WE LOVE IT!!!!!
Door alle geweldige unieke ervaringen zullen wij in de toekomst zeker terug gaan.

Namaste,
Isah & Lorena
One Love

• 06 Juli 2014 - 20:26

Harrywirtz:

Hoi Isah en Lorena

Fantastisch om jullie reisverslagen te lezen. We voelen ons direct eer in India en kan zelfs de geur weer reuken!
    Veel plezier in Nepal
    Dikke knuffel!!! B
    Harry en Daantje
    Namaste

• 07 Juli 2014 - 09:17

Mam:

Hee goeiemorgen wat een verrassing,,,,deze had ik niet meer verwacht,, maar wederom een waarlijk feestje bij mijn ontbijt
    Ja jongens wat moet ik nog zeggen,,,,,,,,,mijn wens om naar india terug te gaan groeit met de dag,,,,,,,,,,,,,,en.....als jullie in deze reis nog daar terug gaan,,,,,nou dan zien pap en ik jullie daar,,,,,,,,,,en ik zie hier boven mijn verhaal dat har en daantje, ,ook zo weer terug zouden gaan hahahaha,,,,,,,,,,,,
    Al die mensen leren kennen van over heel de wereld geweldig, ,,,,,,,,,,toch
    Oooh en de fotos met de fotos van manali, ,,met op de achter grond de toppen van de hymalaya,,die gestreeld worden door de zon,,,,,,,,,,,,wat een geweldige keus toch van jullie,om deze reis te maken,,,,,,of is het langzamerhand,,,,,a way of living,,,,,,,,
    Toevallig heb ik gister nog op you tube naar arambol beach in goa gekeken,,,,,,,nou,,,,,,,,,,,,ik denk dat pap en mij wel bevalt,,,,,,,,,,,hihihih(weet het zeker)
    Inmiddela zijn jullie al 2weken in nepal en ook dat bevalt,,,ben benieuwd naar dat verslag
    Ik hou van jullie
    One love ruthje
    OM NAMAH SHIVAYA
    NAMASTE

• 07 Juli 2014 - 09:45

Roel From Churchrade:

namaste lieve lingen,

Het verslag laat goed zien hoe veel meer jullie nog beleefd zullen hebben. Blijf genieten van dat geweldige leven in den vreemde. Wij blijven wel rustig wachten op jullie verhalen, hoor!!!
    Laat het jullie allen goed gaan en wij embrassen jullie beide innig, met geluk en vrede,

Roel from Churchrade and your Granny

• 20 Juli 2014 - 20:23

Mam:

hee goeieavond,,,nog ff un berichtje,,,,,,,,,de laatste avond in nepal,,,,,,,,,tjonge hoe snel is die maand weer voorbijgegaan,,,,,,,,,,weer mooie ervaringen gehad,,,,en wat zal thailand weer aan ervaringen en nieuwe ontmoetingen brengen,,,,,,,,,,pap en ik wensen jullie een goede vlucht,,,,,,en alvast een toptijd in thailand,,,,,,,,,,one love ruthje

• 22 Juli 2014 - 08:11

gooooooodmorning thailand,,,,,,,,,,,,,,,enjoy enjoy enjoy