Nepal!! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van isahlorena - WaarBenJij.nu Nepal!! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van isahlorena - WaarBenJij.nu

Nepal!!

Door: Isah&Lorena

Blijf op de hoogte en volg isahlorena

11 Augustus 2014 | Nepal, Pokhara

NAMASTE!!

Zoals jullie uit ons vorige verslag konden opmaken was Nepal onze volgende bestemming, hier zijn we dan ook 22 juni 2014 aangekomen.
Eenmaal aangekomen op het het vliegveld in Kathmandu moesten we een taxi ritselen, dit is altijd wel weer een uitdaging want het geld is anders de koers is anders en hoe dan ook een beetje je afzetten proberen ze altijd wel haha.
We leerden al snel 2 israeliers kennen die ook een taxi naar Thamel de backpackerswijk van Kathmandu moesten hebben, fijn meegenomen konden we het bedrag mooi delen.
Het is normaal dat je in ieder land wel weer even moet wennen, maar meestal moet je wennen aan de drukte, wij moesten eraan wennen dat het weer rustiger was, want al is Kathmandu de hoofdstad van Nepal wat drukte betreft is het niets vergeleken met India.
Eenmaal in Thamel aangekomen dachten we even een kamer te regelen, maar dit liep niet zo soepeltjes dan we dachten, het is natuurlijk de hoofdstad dus de prijzen liggen hoger maar de kamers waren er niet echt naar en de kamers die er wel naar waren die waren echt onbetaalbaar, wederom ook deze keer was het zoeken weeeeeer de moeite waard en scoorde wij in het midden van Thamel een kamertje zelfs met tv en wifi voor 4,80. De eerste avond en de opvolgende dag hebben we vooral gechilled en even eraan moeten wennen dat we in een nieuw land waren. De 2e avond kwamen we al iemand tegen die we in Bhagsu/India hadden leren kennen dus daar een paar dagen mee op pad geweest en de stad gaan verkennen. Tijdens een van onze dagelijkse terrasuurtjes kwamen wij nog een bekende meid uit Valkenburg tegen, na wat uurtjes kletsen hebben we dan ook afgesproken om samen nog een paar dagen in Kathmandu te verblijven en daarna samen naar Pokhara te reizen. Na nog wat dagjes in Kathmandu te hebben rondgestruind, en vooral wat uurtjes bij Phat Kath (Bar) te hebbben doorgebracht zijn we na een week uit het stadsleven van Kathmandu vertrokken naar Pokhara. Aangekomen in Pokhara met de bus zijn we 1st gaan lunchen en zouden we erna een kamer gaan zoeken, wederom was dit een meevaller omdat we onder onze lunch 2 bekende tegenkwamen een canadees koppel dat wij al eerder in India ontmoet hebben. zij hadden al een kamer en er was nog plek in hun guesthouse voor een goed prijsje dus besloten wij ook daar te verblijven. De 1e blikken van Pokhara maakte niet zoveel indruk, t leek wel 1 grote volgebouwde boulevard met veel lichtjes en reclame, alles op toeristen aangewezen. Na wat uurtjes te wandelen en Pokhara te verkennen vonden we aan de noordelijke kant van Pokhara meer ons ding (hippiegedeelte), daar voelden we ons meteen thuis, hele andere sfeer. Hier zijn we dan ook een kamer gaan zoeken voor de dag erna, omdat wij wisten dat alle cafetjes barretjes en restaurantjes uiterlijk om 00.00 uur sluiten, hadden we maar besloten om een kamer met tv te zoeken.....omdat we anders het WK niet konden volgen. ook dit was gauw gepiept want we kwamen de eigenaar van Phat Kath tegen en in hetzelfde guesthouse kwam net een kamer vrij met tv, hier waren wij heeeeeel blij mee!! Aangezien in Nepal erg veel stroomuitval is, hebben wij wel het geluk gehad dat dit nooit bij de voetbalwedstrijden is gebeurt, dus hebben we alles gelukkig kunnen zien. We wilden de omgeving op een andere manier verkennen dan lopen of met een scooter en besloten mountainbikes te huren, we zijn een paar dagen gaan mountainbiken en hebben mogen genieten van prachtige omgevingen, een meer, riviertjes, spelende kinderen, gezwommen met de kinderen, locale mensen en hun dagelijkse leven enz. we zijn ook met de fiets naar Devi's waterfall, Gupteswor Mahadev cave geweest en als afsluiter de peacepagoda, deze pagoda is boven op een berg, heel mooi, prachtige uitzichten maar even afzien met fietsjes als de weg niet begaanbaar genoeg is om te fietsen, je alsnog moet lopen en dan de zegening krijgt van een ongelooflijke plensbui, ach ja nu lachen we ermee hahaha. Na bijna 2 weken in Pokara te hebben genoten van alle moois en rust, was het weer tijd om de ruzakken te pakken en ons avontuur verder te zetten naar onze 1e vrijwilligersplek in Nagarkot. We hebben de bus van Pokhara gepakt naar Kathmandu en vanuit Kathmandu de bus naar Nagarkot. Na weer even de hussle en bussle van Kathmandu gezien te hebben, bracht ons de weg in de bus naar Nagarkot langs prachtige ongerepte stukken natuur, het locale leven is stil blijven staan 100 jaar terug en uiteindelijk onze stop waar we moesten zijn was een oase van rust. Bij de busstop zijn we uitgestapt en moesten nog een klein stukje lopen door het locale dorp, na enkele minuten lopen en een keer vragen waar we moesten zijn, werden wij zeer vriendelijk verwelkomt door Pramila onze host van het vrijwilligerswerk. Al gauw leerden wij de Nepalese manier van leven in de bergen kennen, van eigen groentes en fruit verbouwen, het maken van locaal bier en wijn, koken, de taal etc. 1 ding wat je hier zeker niet kan missen zijn kaarsjes en zaklampen, met slecht weer komt het vaak voor dat er geen stroom is en buiten dat hebben ze maar tot 21.00 uur stroom. Bij ons in het project zaten nog 2 NL meiden en een duitse jongen, samen met hun zijn we ook een ochtend naar Bhaktapur gewandeld (5uur) en hebben daar verder de dag doorgebracht. De andere dagen hebben wij geholpen op de organic farm van het project, groentes geplant, geplukt, omgeplant, onkruid uitgedaan, compost gemaakt enz dit was erg leuk en leerzaam. We hebben hier 5 te gekke dagen gehad en in de Nepalese cultuur mogen meeleven, het was een hele leuke 1 vrijwilligerswerk ervaring!! Na van iedereen afscheid te hebben genomen uit het dorp zijn wij terug gegaan naar Kathmandu, daar hebben wij onze laatste nacht geslapen, rugzakken weer gereorganiseert en ons weer klaar gemaakt om naar een ander land te gaan: Thailand.
Onze maand Nepal is voorbij gevlogen, but time flies when your having fun, we hebben genoten, veel gezien en weer veel geleerd en kijken teug naar een geslaagd avontuur in Nepal.

Namaste!!
Isah&Lorena.
One Love!!

  • 11 Augustus 2014 - 22:37

    Ruthje:

    jaaaaaaaa eindelijk weer nieuwe ervaringen kunnen lezen..............al die mensen die regelmatig kijken op de blog kunnen weer even genieten van jullie avonturen
    En zelfs voor ons die wat meer van jullie horen,,,staan er nog dingen bij die nieuw zijn,,,,,,,,,, ,,,,,,,,en ik weet dat ik in de herhaling val, ,als ik zeg, ,,hoe cool in het vind dat jullie dit doen
    Ik denk dat nogal wat mensen gedacht hebben,,,,och die zijn zo weer terug door heimwee of zoiets,,,,,,,,,,ik heb altijd geweten dat jullie het helemaal geweldig zouden vinden,,,,,,,,,en als moeder van isah,,,,,,,mijn lieve vrije kind kennende,,,,,die voelt zich als een vogel zo vrij,,,,,,,,en ik weet van jou lorena,,,,dat jij je helemaal toppie voelt
    Ik verheug me dan ook echt om jullie te gaan bezoeken als jullie weer in india zijn, in de winter
    jaa tuurlijk zijn er momenten dat ik jullie mis,,,,,,,,maaaaaar nog meer vindt ik dat jullie daar in verwegiestan moeten blijven hahahaha,,,,,,,,,gewoon omdat jullie het zoooo naar jullie zin hebben,,,,,
    De fotos zijn weer prachtig
    Inmiddels zijn jullie weer een tijdje in thailand en ook daar beleven jullue weer vanalles,,,,,,,,
    Heel veel knuffels
    One love mam

  • 14 Augustus 2014 - 14:58

    Rafael Aimee:

    hey isah en lorena

    leuk verhaal ! bij ons kribbelt het al, we willen ook weer gaan reizen geniet ervan en blijf vooral schrijven
    groetjes en veel liefs

    rafael & aimee

  • 28 Augustus 2014 - 10:57

    Ruthje:

    aan jou isah mijn lieve vrije kind
    Toen ik je bijna 8 maanden geleden uitzwaaide in brussel,,had ik van mezelf niet verwacht dat toen ik thuis kwam en allemaal nog spullen van je zag,,,,,zo geemotioneerd zou zijn, ,,,ik kwam niet uitgehuild,,,,,,,vraag me niet waarom,,,,,,het was gewoon zo,,,,,,,ik moest vaak tegen mezelf zeggen, ,,,isah is de wereld niet uit,,,,hij gaat de wereld in, ,,hahahha
    Het is ongelooflijk door hoeveel emoties je gaat als moeder,,,,,,ik was trots dat jij zo ondernemend bent om gewoon dit avontuur aan te gaan......ik vond ook dat je maar zo lang mogelijk moest wegblijven,,,,,want och een jaar is zo voorbij........ Missen deed ik je niet, ,omdat als ik aan je dacht,,ik al bij je was,,,,,,
    Maar zo langzamerhand waren er momenten dat we met ons gezin samen waren,,,,,,en er toch een gevoel bij me binnenkwam,,,, van, ,,oooh mijn kind"
    De laatste tijd droom ik veel over je en dat maakt dat ik veel aan je denk
    Gisteravond een lekker avondje met mooh en serena aan de keukentafel,,,,maakte dat ik je blije en vrije energie gewoon mis, ,,,op dit moment,,,,,,,,maar dat is niet erg,,,dat is ook een emotie, die er mag zijn,,,en die ik mag voelen,,,,,,,,,maar ik wil het ook delen,,,,,,,het is allemaal ok,,,,,,,
    Dus mijn lieve vrije kind,,,,geniet maar gewoon van het leven,,, ,,je bent vrij,,,geniet van je lief,,,,,,, en fijn dat wereld mag genieten van mijn kind
    Ik hou van je
    One love mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

isahlorena

op reis naar vrijheid.... ONE LOVE....

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 12694

Voorgaande reizen:

26 Juni 2014 - 26 Juni 2014

North India....

04 Januari 2014 - 30 November -0001

vertrek naar vrijheid....

Landen bezocht: