Amazing Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van isahlorena - WaarBenJij.nu Amazing Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van isahlorena - WaarBenJij.nu

Amazing Thailand

Door: Isah&Lorena

Blijf op de hoogte en volg isahlorena

15 September 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal,

Amazing Thailand was het volgende land op ons lijstje. Na onze vlucht van Kathmandu naar Bangkok hebben we direct een taxi gepakt richting Khao san road, waar we in de buurt een hotel hadden geboekt haha jaa een hotel na een aantal maanden even iets meer luxe. We hebben onze tassen gedropt en zijn meteen naar Khao san road gegaan om een biertje te gaan drinken, al snel kwamen we een ex-collegaatje tegen van Lorena dit was even bizar haha maar zeker een reden om samen een biertje te drinken, dat werden er al gauw een paar. Na 3 dagen in Bangkok te hebben doorgebracht zijn we naar Kanchanaburi vertrokken, hier vonden meteen een fijn guesthouse lekker relax aan de rivier. Vanuit hier zijn we ook een dag naar Erawan waterfalls gegaan deze stonden op nr 4 van werelds mooiste natuurlijke zwembaden en ja dit was zeker de moeite waard, ook zijn we naar de bridge over de river Kwai gegaan helaas was dit minder dan wat we gedacht hadden. Ze hebben er 1 grote toeristenattractie van gemaakt. We hebben ook de Death railway gedaan, dit was een mooie treinrit. Na nog een dag gechilled te hebben in Kanchanaburi zijn we met de nachtbus verder gereisd naar Chiang Mai, waar we 'sochtends opgehaald werden door onze host Fonne voor ons vrijwilligerswerk, in Mae wang (30km) buiten Chiang Mai. aangekomen op het vrijwilligerswerk konden we onze ogen niet geloven op wat voor een mooie plek we waren aangekomen, Fonne gaf ons een rondleiding ze liet ons o.a. de farm zien, de tuin, onze eigen mooie houten bungalow en de illegale rijst whiskey stokerij van haar opa, uiteraard mochten wij deze rijst whiskey ook proeven. Tijdens de rondleiding merkten we direct op hoe vriendelijk haar familie was, al spraken ze geen engels, gebaren onder elkaar is genoeg om je verstaanbaar te maken en met een aantal kleine woordjes thais kom je ook al een heel eind. Fonne vroeg of we trek hadden in pad thai, daar konden we natuurlijk geen nee tegen zeggen dus hup de pick-up truck in en naar de locale markt de inkopen doen. Hier was duidelijk te zien dat er heeeeel weinig westerse mensen in dit gedeelte komen, waar wij allang blij mee waren en de mensen zijn allemaal zooo vriendelijk, ongelofelijk. Na inkopen te hebben gedaan en al veel lokaal gesnackt te hebben heeft zij ons thuis laten zien hoe pad thai klaargemaakt werd, dit was de beste die wij in Thailand gegeten hebben. De dag erna kwam er een spaans koppel aan ook om vrijwilligerswerk te doen. Hier kennis mee gemaakt te hebben besloten wij onder het genot van de lokale whiskey om de dag erna te gaan bambooraften op de rivier. Omdat wij met Fonne waren hoefden wij geen raftguide in te huren. Dit was een geweldige ervaring want er ging meer fout dan goed maar dat maakte het stukken leuker. Wij moesten zelf peddelen, en kregen het sturen pas na een uur onder de knie haha. Na het raften zijn we naar een waterval gegaan en een wandeling gemaakt door de rijstvelden, niet vreemd dat we door deze activiteiten een beetje hongerig waren en zijn dus lekker lokaal gaan lunchen, voor Isah was er nog een mooi toetje want er was een mooie rots waar je vanaf kon springen de rivier in. Als afsluiter van deze dag zijn we naar de olifanten gegaan om hun wat lekkere versnaperingen te geven. Er was 1 olifantje van 1 maand oud die even met Lorena wilde spelen en zijn slurf om haar arm draaide dat was leuk haha totdat hij haar door de olifantenpoep walste en zij tot haar enkels in de poep stond hahahahaha!! De dingen die we verder op ons vrijwilligerswerk gedaan hebben is: verven, bungalows mee helpen opknappen en versieren met tierelantijntjes, geholpen in de tuin en een aantal thaise gerechten leren klaar te maken. Verder heeft Fonne ons de hele omgeving laten zien en ook Chiang Mai city. Na 9 geweldige dagen was het tijd om weer verder te reizen naar onze volgende bestemming PAI. Vanuit Chiang Mai is het 3 uur bergop, waar je door 762 bochten gaat. We hadden de vriend van Fonne leren kennen in Chang Mai en hij ging op de fiets terug naar Pai, het is een hele mooie rit. Toen we in Pai het busstation uitkwamen troffen we JJ die we in India hadden leren kennen. Al snel merkten we op wat voor een relaxed sfeertje in dit plekje hing en wisten meteen dat dit ons wel zou bevallen. Op de dag van aankomst zijn we naar Jikkos gegaan (dit is de cocktailbar v.d. vriend van Fonne), dit was een zeer gezellige, geslaagde avond en kregen van Jikko wat tips wat er zoal in en rondom Pai te doen was. We hebben ons een scooter gehuurd en zijn een aantal dagen gaan rondtoeren en hebben watervallen, tempels en de omgeving bekeken. Wat Pai zo leukt maakt is vooral de relaxte sfeer, maar in de avond is de Walking Street echt levend, overal winkeltjes, straatstalletje met heerlijk eten enz. Het is voor ons 1 van de leukste plekken in Thailand, zeker in het noorden. Omdat ons vrijwilligerswerk in Mae Wang zo goed beviel zijn we hier nog een aantal dagen teruggegaan, ook is hier ons besluit gevallen om naar Myanmar te gaan. Voor Myanmar moesten we ons visum gaan regelen en dit kon alleen in Bangkok. We hadden nog een aantal dagen voordat ons visum in Thailand verliep, dus zijn wij naar Bangkok gegaan om verder alles voor ons Myanmar visum te regelen. Het regelen van ons visum liep gesmeerd, Na een geweldige maand Thailand was onze vlucht naar Yangon/Myanmar op 20 augustus 2014.

One Love
Isah&Lorena.

• 16 September 2014 - 09:18

Ruthje:

goeiemorgen altijd un verrassing, als er nieuws op de blog staat,,,,,,,,zo te lezen hebben jullie een hoop fun,,,,,,,en jaaaaaa eindelijk gaan we jullie zien,,,,,ik ben al aan het aftellen,,,,,,,,nog 3maandjes,,,,,,,,,,,enjoy cambodja,,,,,,,,,,vietnam,,,,,,laos,,,,,,,,,,,en dan komen pap en ik
    We meet in bangkok, ,,,,,wie had dat gedacht,,,dat we elkaar in thailand treffen,,,wauw
    One love
    Mam

• 15 November 2014 - 10:50

Ruthje:

Goeiemiddag,,,,,,want bij jullie is het al half 5 in vietnam.........nog 1 maandje aftellen......eindelijk na bijna een jaar zien we elkaar weer..........vind het niet te geloven hoe snel dat gaat.........lekker 5 weken chillen en reizen met jullie......joepieeee..........veel plezier en mooie ontdekkingen voor jullie de komende maand........tot snel...one love mam