From Varkala/Kerala 2 ArambolGoa - Reisverslag uit Arambol, India van isahlorena - WaarBenJij.nu From Varkala/Kerala 2 ArambolGoa - Reisverslag uit Arambol, India van isahlorena - WaarBenJij.nu

From Varkala/Kerala 2 ArambolGoa

Door: Isah&Lorena

Blijf op de hoogte en volg isahlorena

08 Mei 2014 | India, Arambol

Hallo Allemaal,

We hebben ons stekkie weer verruild voor de cliffen van Varkala, met de trein zijn we van Trivandrum naar Varkala gegaan.
Vanuit het treinstation hebben we een riksja gepakt naar de noord-cliff, hier aangekomen zijn we als 1e een vers fruitsapje gaan drinken bij The Juice Shack.
Als snel leerden we de eigenaar kennen, Umesh hele aardige man en hij kon ons alles vertellen waar en hoe we alles konden vinden, zo bezorgde hij ons ook snel een goedkope kamer, dus dat spaarden een hoop zoeken in de warmte. In Varkala speelt het zich eigenlijk allemaal op de cliff af, de kledingstalletjes, juweliertjes, restaurantjes enz (veelal Tibetanen). Van bovenop de cliff kun je zo mooi op het strand uitkijken en de zon zien zakken in de zee onder het genot van een pilske, dit hebben we dan ook aantallen malen gedaan.
In Varkala hebben we een jongen leren kennen die ons het verhaal vertelde van Amma, the hugging mother. Zij heeft meerdere ashrams over de hele wereld, maar het is allemaal begonnen met degene in Amritapuri/Kerala. Omdat wij toch al de planning hadden om ergens in India naar een ashram te gaan en dit zo een mooie bestemming voor ons zou zijn. Wij hebben de ashram een email gestuurd om aan te geven dat wij interesse hadden om een kijkje te komen nemen, al snel hadden we een mailtje terug dat we van harte welkom waren. Hier zijn we dan vanuit Varkala op 30 april naar toe gegaan. Eenmaal aangekomen in de ashram werd je al gauw bedoezeld door de religieuze, spirituele, liefdevolle energieën die duidelijk merkbaar waren, wat een zeer fijne binnenkomer was. Nadat we onze kamer toegewezen hebben gekregen in het 17 verdiepingen hoge gebouw (zeldzaam in Kerala) zijn we gaan rondlopen om de ashram te gaan verkennen. Als snel kwamen we erachter dat het een vrij groot complex was en meer op een klein dorp leek. Er waren mensen (devoten) van over de hele wereld aanwezig. De volledige ashram werd gerund op basis van vrijwilligers, zo kon ook iedereen een steentje bijdragen door 1 of 2 uurtjes per dag seva's te verrichten (vrijwilligerswerk), dit kon inhouden helpen koken, poetsen, folders vouwen/dragen, minder validen mensen assisteren bij hun dagelijks leven enz enz. Verder kon je deelnemen aan matra's en bhadjans die 2x per dag uitgevoerd werden. Dit alles was een zeer interessante, spirituele ervaring. Over deze hele ervaring zouden we bladzijdes kunnen volschrijven, maar aan de andere hand is het met geen pen te beschrijven. Wij hebben hier 5 dagen doorgebracht en vooral genoten van de ervaring. Tijdens ons verblijf hebben wij een treinticket geboekt, hier hebben we 4,5 uur op moeten wachten want alle treinen zaten vol. Gelukkig werd ons geduld beloont en waren er nog 2 slaapplaatsen vrij. Op 4 mei hebben wij de ashram verlaten, om naar het oude vertrouwde Arambol/Goa te gaan. Voor een afstand van Kayankulam naar Madgoan/Goa, 970 km, een treinreis van 19uur betaalde wij 1150 rupee/13,80 euro voor ons 2. Maar naar 3 uur in de trein te zitten kwamen wij er via de conducteur achter dat wij in de verkeerde trein zaten, door hulp van een local zijn wij in Ernakulam uitgestapt omdat hier onze trein ook zou passeren. Eenmaal aangekomen bij het Ticketcenter bleek dat wij naar het Townstation moesten gaan. Dus gauw een riksja aangehouden die ons naar het juiste station bracht. We haalden onze trein rennend op de seconde nog maar net. Ondanks deze kleine omweg hebben wij een zeer voorspoedige reis gehad en heerlijk kunnen slapen. Vanaf Madgoan hebben wij een uurtje zwart gereden, om naar het dichtstbijzijnde treinstation in de buurt van Arambol Thivim te gaan (dit is goed afgelopen). Vanuit het treinstation hebben wij een riksja genomen om naar Arambol te gaan. Bij aankomst zijn we naar onze eerdere slaapplek van 3 jaar geleden gegaan en een oude vriend gaan opzoeken, wij werden dan ook direct herkent /verwelkomt met een biertje en erna een heerlijk lokaal gekookt gerecht (mangocurry) door zijn vrouw, altijd fijn een warm welkom.
We zullen hier nu een weekje vertoeven voor we verder naar het noorden trekken.

Groeten allemaal.

One Love,
Isah&Lorena.

• 08 Mei 2014 - 15:19

Ruthje:

zo das een flinke mail met veel info
    Jullie zijn een eind met de trein geweest,ik was er zomaar vanuit gegaan, na alle mantras en meditaties bij mother Amma,,dat jullie op de wolkjes waren gevlogen,,hahaha,maargoed dat komt dan nog.
    Uit eigen ervaring weet ik hoe heerlijk, maar ook confronterend het is, in een ashram,,het is heel apart,,en inderdaad moet je het zelf beleven, want hoe omschrijf zo'nervaring,en daarbij is elke ashram anders,,,dat zal isah ook wel ervaren hebben,,,,de asram vam van baba is heel anders dan mother amma,,en in Poona is het weer heel anders,,ook wel te gek voor jullie,,,,volgens mij zijn jullie daar in de buurt toch?
    En nu weer terug op oude stek,,ben benieuwd of die man en vrouw die jullie daar toen hebben ontmoet er ook weer zijn.weten jullie wie ik bedoel????
    Natuurlijk weet ik uit alle appjes en skype dat het heel goed met jullie gaat,,maar daar heb ik nooit over getwijfeld,,,,,,zeker omdat jullie nu jullie droom leven
    En hoe frappant toch,,dat oudere mensen in houthem vragen hoe het met jullie gaat,,geen idee hoe ze het weten, en ik ken ze niet allemaal,,,cool he?
    Deze week kwam natuurlijk dat pakket van jullie uit india,met kleren ,,ik weet nog hoe zorgvuldig je hier over nagedacht hebt,wat wel mee en wat niet,,en toch nog teveel,,,,,dus gelukkig is de rugzak een stuk leger,,,,,alhoewel de rugzak zal overlopen van al die geweldige ervaringen, die jullie hebben en nog gaan krijgen
    Hier is alles goed, de tijd van de festivals gaan komen,,,,heerlijk om weer naar reggeasundance en de rest te gaan,,,,,,,programmas van de line up zijn nog niet klaar,,,ben benieuwd
    Verder is het erg rustig in huis,,,,draai regematig bob marley,,,want dat was ik gewend van jou isah
    GENIET EN BLIJF IN HET NU,,,,,
    OHM OHM OHM OHM!OHM OHM OHM SHANTI SHANTI SHANTI
    Ik hou van juliie

• 08 Mei 2014 - 21:26

Roel From Churchrade:

Hi Lorena en Isah, wat fijn dat jullie zo'n mooie hebben. Goed om te lezen dat jullie zo gemakkelijk contacten leggen. Vrij zijn en alert zijn wisselen elkaar af zodat geluk ook in het nu zit. Geweldig, ga voor en leef jullie leven....ook van Oma Jetje een stevige knuffel van Vrede, Liefde en "wat je op het juiste moment toe komt" sturen wij jullie verzegeld met OHM......
    STAY JOYFULL,

Roel from Churchrade and Grandma

• 22 Mei 2014 - 00:45

Mariette En John Crutzen:

Wat een prachtige verhalen, dit is genieten en voor ons zelfs na zo'n lange tijd nog meegenieten.
    Dit vergeet je nooit meer.... voor ons meer dan 20 jaar geleden maar als we dit lezen wauw, bijna als gisteren.
    Dus ook wij oudjes volgen jullie.
    Have a nice trip and good luck.

Mariette en John

• 25 Mei 2014 - 20:55

Ruth:

hee lieverds vandaag was het dan zover,als de boys ddze wedstrijd zouden winnen,,,zouden we promoveren naar de vierde klas,,,,,maar helaas, ,,,zelfs met 3goalen van mooh,,lukte het niet
    Ik weet hoe jullie betrokken waren vandaag,,,en geloof me, ,jullie waren erbij
    Een ding is zeker, ze hebben keihard gevochten
    Toen ik bij fred kwam hoorde ik,,,dat ze je jullie gesproken hadden via de app in de kleedkamer,,,,wat een leuk idee,,,,het ontroerde me echt,,,en mij niet alleen
    Zo leuk dat jullie een rondje gaven en zelfs op het terras bij fred,via de app weer spraken echt geweldig,,we hebben getoost op jullie
    Dus nogmaals neem van me aan dat jullie erbij waren,,jullie namen zijn regelmatig gevallen
    Wat de spanning van de wedstrijd betreft,,,,poehpoeh,die was heftig natuurlijk

Maargoed volgend jaar kampioenen,toch?
    Zo sjattekes,ik ga ervan door,,,pap en ik liggend op de bank,,,,napratend over een dag vol spanning
    Ik hou van jullie
    Namasta namaste
    One love man

• 08 Juni 2014 - 16:59

Roel Frm Churhrade:

hallo Lorena en Isah,

wat mochten wij een prachtige foto's van jullie ontvangen. The God en the Goddess!!! Oma laat ze meteen inlijsten en dan krijgen ze een speciaal plekje in huis, want jullie komen op speciale plekjes alwaar jullie je thuis voelen. Heb een goed tijd verder en ZH de Dalai Lama is in de buurt geloof ik.

Stay Joyfull,

Roel from Churchrade en Grandma

• 16 Juni 2014 - 22:50

Ruth:

namaste
    Ongelooflijk jullie zijn bezig aan de laatste week van India,,,,wat is dat snel gegaan.......en wat een een ervaringen.......nog ff en jullie zijn al 6maanden weg............ik vind het echt snel gaan.....ik weet dat jullie nu op dit moment aan de voet van de himalaya zitten........wat zal dat een prachtig uitzicht zijn........jullie komen op plekken waar we het hier aan de keukentafel met pc.wereldatlas en biertje erbij....vaak over gehad hebben.........en zo langzaam komen al die steden en plekken van jullie lijstje voorbij.........en in stilte reis ik met jullie mee en mis ik jullie hier en daar op momenten een beetje.......maar dat is niet erg.....want ik weet dat jullie de tijd van jullie leven hebben.........de wereld heeft een hoop te bieden,maar jullie ook aan de wereld.............daarom heb ik er vrede mee....om deze zomer,met de festivals die we normaal samen beleven.......zonder jullie te vieren...........en wat heet zonder jullie........eigenlijk zijn jullie er altijd bij........afstand bestaat echt niet
    Dag sjatten voor komend weekend alvast goeie vlucht naar Nepal.
    One love. .....one heart.......lets get together.......and feel alright

NAMASTE
    Mam

• 29 Juni 2014 - 16:01

Harry En Daantje:

Hoi Lorena en Isah

Kan eindelijk jullie reisverslag lezen. Om de een of andere reden lukte het maar niet om dit te openen.
    Heerlijk om jullie mooie reisverslag te lezen!
    Veel plezier op jullie verdere reis en hopelijk nog meer mooie verhalen.
    Dikke knuffel Harry en Daantje